Organization of Islamic Education Marketing Services at the MTs Negeri 4 Musi Banyuasin

Main Article Content

Adhelmi
Zainal Berlian
Ahmad Zainuri

Abstract

This study aims to analyze the organization of Islamic education marketing services at MTs Negeri 4 Musi Banyuasin. The method used in writing this article is a literature study or literature research by managing and analyzing reference sources from articles, journals, and other sources from the internet. The results of the study show that the organizational structure of educational marketing at MTs Negeri 4 Musi Banyuasin heavily relies on cooperation between various parties in the madrasa. Each part has its own duties and roles that support each other in achieving marketing goals, which are to increase the number of new student registrations and introduce the advantages of MTs Negeri 4 Musi Banyuasin to the community. With a clear structure and good coordination, educational marketing at MTs can run effectively and efficiently.

Article Details

How to Cite
Adhelmi, Zainal Berlian, & Ahmad Zainuri. (2024). Organization of Islamic Education Marketing Services at the MTs Negeri 4 Musi Banyuasin. TOFEDU: The Future of Education Journal, 3(5), 2000–2008. https://doi.org/10.61445/tofedu.v3i5.337
Section
Articles

References

Assyakurrohim, D., Ikhram, D., Sirodj, R. A., & Afgani, M. W. (2022). Metode Studi Kasus dalam Penelitian Kualitatif. Jurnal Pendidikan Sains Dan Komputer, 3(01), 1–9. doi: 10.47709/jpsk.v3i01.1951

Fahrina Yustiasari Liriwati, Muhammad Ilyas, Mulyadi, Abdul Syahid, K. (2024). Manajemen Pemasaran Jasa Pendidikan Islam di Pondok Pesantren: Harmonisasi Nilai-Nilai Keislaman dengan Strategi Pemasaran Berkualitas. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 7(1), 343–354. doi: 10.30868/im.v7i01.5923

Fathurrochman, I., Endang, E., Bastian, D., Ameliya, M., & Suryani, A. (2021). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan Dalam Meningkatkan Nilai Jual Madrasah Aliyah Riyadus Sholihin Musirawas. Jurnal Isema : Islamic Educational Management, 6(1), 1–12. doi: 10.15575/isema.v6i1.9471

Hakim, L., & Faradiba, S. P. F. (2024). Manajemen Pemasaran Jasa Pendidikan Islam (Studi Kasus Di RA Darul Falah). INTIFA: Journal of Education and Language, 1(2), 131–138. doi: 10.62083/js5tay02

Indriani, F., Diba, F., Ubaedullah, D., & Pratama, A. I. (2021). Strategi Pemasaran Pendidikan Dalam Meningkatkan Citra Lembaga Pendidikan Islam. Jurnal Isema : Islamic Educational Management, 6(2), 131–148. doi: 10.15575/isema.v6i2.13656

Kohar DA, Abdullah A, Destian I, Jahari J, & Erihadiana M. (2024). Analisis Pelaksanaan Supervisi Akademik Sekolah, Faktor Pendukung Dan Penghambatnya. Jurnal Educatio, 10(2), 695–705.

Monalisa, S., Nurainun, T., & Hartati, M. (2021). Penerapan Algoritma K-Means Dan Metode Marketing Mix dalam Segmentasi Mahasiswa dan Strategi Pemasaran. Jurnal Teknologi Informasi Dan Ilmu Komputer, 8(1), 61. doi: 10.25126/jtiik.0811939

Napitupulu, B. B. J., Silitonga, N., Sudiyono, R. N., & ... (2023). Strategi Marketing Mix dalam Menarik Minat Peserta Didik. Literaksi: Jurnal …, 01(02), 343–351. Retrieved from https://literaksi.org/index.php/jmp/article/view/427

Neneng Nurmalasari, & Masitoh, I. (2020). Manajemen Strategi Pemasaran Pendidikan Berbasis Media Sosial. Jurnal.Unigal.Ac.Id, volume 4(3), 543.

Pratiwi, D., Nur Hidayat, F., Andani, F., Nada Dzakiyyah, H., Nurhidayat, H. D., & Rochimawati, I. (2024). Strategi Marketing Mix Dalam Rangka Menarik Peserta Didik Baru Di Mtsn 10 Magetan. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam Al-Idarah, 9(01), 56–61. doi: 10.54892/jmpialidarah.v9i01.330

Saing, D., Berorientasi, Y., Di, L., Industri, E. R. A., Kasus, S., Panani, Z., Mutohar, P. M., & Suijianto, A. E. (2024). STRATEGI PEMASARAN JASA PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN Universitas Islam Negeri Sayyid Ali Rahmatulullah Tulungagung , Indonesia Edusaintek : Jurnal Pendidikan , Sains dan Teknologi Vol . 11 ( 3 ) 2024 | 1184. 11(3), 1183–1198.

Sarnoto, A. Z., & Hakim, L. (2023). Manajemen Pemasaran Jasa Pendidikan Perspektif Al- Qur ’ an. Jurnal Kajian Agama Hukum Dan Pendidikan Islam (KAHPI), 5(1), 58–75. Retrieved from https://openjournal.unpam.ac.id/index.php/kahpi/article/view/36582

Septia Nugroho, A., Bayar, M., & Huwaina, M. (2022). Implikasi Pemasaran Jasa Pendidikan Dalam Pengembangan Karakter Siswa Sekolah Dasar. Mindset: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1, 22–33. doi: 10.58561/mindset.v1i1.25

Syukur, F. (2021). Model Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan Islam pada SD Nasima Semarang. Jurnal SMART (Studi Masyarakat, Religi, Dan Tradisi), 7(01), 1–14. doi: 10.18784/smart.v7i01.1084

Wiyono, B. (2020). Produk-Produk Jasa Pendidikan. Intizam: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(2), 35–45.

Zulfiah, E., Putri, N. N. N., & Fadhilah, M. (2023). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan dalam Meningkatkan Minat Masyarakat Masuk Sekolah Dasar Islam Terpadu. Ideguru: Jurnal Karya Ilmiah Guru, 8(3), 414–422. doi: 10.51169/ideguru.v8i3.606